Garantie bij Kinderfiets Nederland

Wij van Kinderfiets Nederland geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie bij je af te leveren. Toch komt het helaas wel eens voor dat er een bestelling beschadigd raakt tijdens transport, of dat het product niet functioneert zoals deze zou moeten doen, we spreken dan over een ondeugdelijk product. Wij willen je daarom ook vriendelijk verzoeken, direct bij aflevering je artikelen te controleren op gebreken. Mocht je een ondeugdelijk product hebben ontvangen verzoeken wij je dit binnen 48 uur aan ons kenbaar te maken. Indien je de schade aan het product later constateert is het voor ons niet meer na te gaan alwaar deze schade door is ontstaan en is vervanging of herstel in veel gevallen niet meer mogelijk. Indien het gebrek binnen de garantie valt, zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.

Fabrieksgarantie

Naast je wettelijk recht op een deugdelijk product bestaan er ook fabrieksgarantie. Dit is een aanvulling op de wettelijke garantie die je al hebt bij aankoop van een product. Deze extra garantie geldt voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld voor een jaar. Op bijna alle fietsen die Kinderfiets Nederland levert geldt een standaard fabrieksgarantie van 1 jaar op het frame. Let wel dat er aan een aantal richtlijnen moet zijn voldaan, indien je hier aanspraak op wilt maken. Graag verwijzen wij je hiervoor door naar de website van desbetreffende fabrikant voor een overzicht van deze richtlijnen.

Wat valt niet binnen de garantie?

Schade na gebruik?
Na verloop van tijd kan er schade en slijtage ontstaan aan onderdelen die hier gevoelig voor zijn. Denk hierbij aan remblokken, banden, ketting, tandwielen, rem en versnellingskabels. Deze onderdelen vallen niet onder garantie, er kan hierbij geen aanspraak op garantie gemaakt worden.

Schade veroorzaakt door een val?
Is je fiets gevallen of ben je zelf ergens tegenaan gereden waardoor schade aan de fiets is ontstaan?
Dit is natuurlijk erg vervelend! Maar helaas kunt je hierbij geen aanspraak op garantie maken.

Reparatie onder garantie

Kinderfiets Nederland heeft ten alle tijden het recht het product voor reparatie bij desbetreffende fabriek en/of reparateur aan te bieden. Wanneer na beoordeling je klacht gegrond blijkt te zijn en je fiets voor reparatie in aanmerking komt, word de reparatie door ons vergoed. Mocht reparatie na beoordeling niet mogelijk zijn, zullen wij het product vervangen, of komen wij met een ander passend alternatief! Let wel, reparaties die niet via Kinderfiets Nederland zijn aangemeld, worden niet in behandeling genomen of door ons vergoed!

Reparatie kosten
Als je klacht gegrond is, komen alle kosten voor het omruilen of laten repareren van het product (binnen het wettelijke garantietermijn) voor rekening van Kinderfiets Nederland. Als na beoordeling je klacht ongegrond blijkt te zijn, sturen wij je een prijsopgave voor reparatie. Kiest je ervoor om het product niet te laten repareren, dan kunnen er onderzoekskosten in rekening gebracht worden.

Garantiegeval melden?

  • Je hebt de mogelijkheid je klacht te melden via onderstaande klachtenformulier of te mailen naar: klantenservice@kinderfietsnederland.nl

  • Beschrijf in het kort wat je klacht is, zodat er een duidelijk beeld ontstaat en wij deze snel en naar alle tevredenheid kunnen oplossen.

  • Graag willen wij je wel vragen foto’s mee te sturen van het beschadigde/kapotte product. Ook als bij afleveren blijkt dat de verpakking beschadigt of nat is, willen wij je vragen hier ook direct een foto van te maken, mocht blijken dat hierdoor het product niet in topconditie bij je afgeleverd is, kunnen wij de verantwoordelijke transporteur hierop aanspreken.

  • Bij Kinderfiets Nederland is de factuur van je bestelling tevens het garantiebewijs. Als je aanspraak wilt maken op garantie, verzoeken wij je vriendelijk ook een kopie van de factuur mee te sturen.

Let wel, retour zendingen zonder aanmelding kunnen wij helaas niet verwerken.

Formulier

    Je bericht

        * Vereiste velden

    Gratis Thuisbezorgd

    Bestellingen vanaf €50,- worden gratis thuisbezorgd.

    Rijklaar Afleveren

    Onze fietsen worden voor 85% t/m 100% rijklaar afgeleverd.

    Levertijden

    Standaard levertijden van 1 tot maximaal 3 werkdagen.

    Veilig Betalen

    Veilig online betaalsysteem - Ideal, PayPal, Sofort, etc.

    NAAR BOVEN
    Geen producten in de winkelwagen
    0